Prospects, proposities en campagnes

Een opdrachtgever die uiteenlopende weerdiensten aanbiedt, wil het leadgeneratieproces verbeteren. Zowel online als offline worden diensten en producten aangeboden en afgezet aan een zeer divers bestand van klanten en prospects. Tot nu toe zijn generieke campagnes gedraaid met een eenvoudig e-mailsysteem. Ruimte genoeg dus voor meer inzicht en efficiëntie: we gaan de juiste campagnes richten op de juiste doelgroepen. Hoe doen we dat?

Het materiaal en ons gereedschap

Het uitgangspunt heeft potentieel. Het weerbedrijf gebruikt al enig tijd een mooi crm-systeem met veel mogelijkheden, namelijk Salesforce. Maar de aanwezige tool voor e-mailmarketing heeft nog niet de gewenste opties. Tijd voor echte marketing automation: Eloqua wordt ingezet. We gaan samen aan de slag om de lead funnel te categoriseren. Vervolgens maken we ook een inventarisatie van klanten en prospects. Ondertussen koppelen we Salesforce en Eloqua. Daarna wordt de ideale set-up van de systemen vastgesteld en uitgevoerd.

Van workshops naar ingebruikname

Door het organiseren van interne workshops definiëren we voor vier klantgroepen een verschillende use case. Deze worden verder uitgewerkt in Eloqua tot een campagne. De samenwerking tussen opdrachtgever en K2 Marketing is nauw, zodra de vier campagnes live gaan. Ook tijdens de campagnes biedt K2 Marketing ondersteuning en blijft medeverantwoordelijk . In dit proces leert het weerbedrijf steeds meer zelfstandig de campagne te runnen: de rol van K2 Marketing verschuift hierin van sturend, naar steeds meer coachend.

Leads

Onze enthousiaste klant heeft nu, binnen budget, een goed draaiend systeem. Naast analyse, implementatie en workshops hebben we ook het design geleverd voor de templates van e-mails en landings pages, uiteraard op basis van de huisstijl. Het weerbedrijf is klaar voor professionele, moderne leadgeneratie, meer en betere klantdata en dus een scherper klantbeeld. Mooie vooruitzichten dus!

We komen graag met je in contact

Als je met ons wilt samenwerken, gaan we graag het gesprek met je aan. We vinden het belangrijk dat we goed bij elkaar passen, daarom nodigen we je graag uit om eens kennis te komen maken.