Customer Experience (CX) is de wijze waarop jouw klanten alle interacties met jouw organisatie ervaren, via alle communicatiekanalen. Wil je trouwe klanten, investeer dan in hun ervaring! Een positieve ervaring leidt tot loyale klanten en loyale klanten besteden meer. Wij helpen je om jouw klanten die positieve ervaring te geven. Dat doen we door middel van ons CX programma.

Het CX-programma van K2 Marketing kan klant- en prospectgroepen segmenteren, customer journeys ontwikkelen voor de belangrijkste klantgroep(en) en een eerste implementatie traject uitvoeren. Tevens stellen we samen vast wat het gewenste (klant)gerichte gedrag van jouw medewerkers is. Dit doen we door het geven van trainingen, workshops en coaching on the job.

Wij zijn tot in detail op de hoogte van de nieuwste digitale mogelijkheden en bijbehorende wetgeving. We werken outside-in: vanuit nieuwe klantinzichten kijken we ook naar de manier waarop jouw organisatie is ingericht. Een win-win situatie voor zowel je klanten als jullie eigen organisatie!

Blijf elke maand op de hoogte via onze nieuwsbrief

Onze werkwijze

Klantsegmentatie: klantgroepen en persona’s ontwikkelen

  1. Klantinterviews
  2. Klantdata analyse en deskresearch
  3. Medewerkers klantcontactinterviews

Customer journeys: gericht op de klantgroepen

  1. Belangrijkste customer journey voor belangrijkste klantgroep ontwikkelen
  2. Externe klantreis en interne customer journey ontwikkelen tot één customer journey
  3. Customer journey aanpassen voor de verschillende klantgroepen

Customer journey organisatie implementatie

  1. Ideeën uit customer journeys prioriteren
  2. Kortcyclisch verbeterideeën implementeren
  3. Structurele customer journey-verbetering borgen