Iedere organisatie wil optimaal klantgericht zijn en tegelijkertijd efficiënt werken. Het Customer Experience (CX) programma van K2 Marketing kan dit realiseren. Door onze outside-in benadering richten we een organisatie in op basis van nieuwe klantinzichten. Hoe werkt zoiets?

Eerst onderzoeken we nauwgezet de bestaande situatie. Na deze analyse segmenteren we klant- en prospectgroepen. Vervolgens ontwikkelen we customer journeys voor de belangrijkste klantgroep(en). Ook een eerste implementatietraject maakt deel uit van ons programma: we bepalen samen hoe het klantgericht werken het best structureel georganiseerd kan worden. Online waar mogelijk, offline waar nodig. We geven trainingen, workshops en coaching on the job. Want je organisatie écht klantgericht inrichten, betekent ook intern beter samenwerken.

Met ons CX-programma bereiken we daarom twee doelen. Klanten ervaren hun contacten met de organisatie positiever: onze nieuwe kennis over hun wensen en gedrag wordt toegepast op alle communicatiekanalen. Naast deze verbeterde customer journeys bespaar je als organisatie tijd en mankracht door een betere interne afstemming op de klantgroepen. Een win-winsituatie voor zowel je klanten als jullie eigen organisatie!

Onze diensten

Klantsegmentatie

  1. Medewerkers klantcontactinterviews
  2. Klantdata analyse en deskresearch
  3. Klantinterviews

Klantgroepen

  1. Belangrijkste customer journey voor belangrijkste klantgroep ontwikkelen
  2. Externe klantreis en interne customer journey ontwikkelen tot één customer journey
  3. Customer journey aanpassen voor de verschillende klantgroepen

Customer journey

  1. Ideeën uit customer journeys prioriteren
  2. Kortcyclisch verbeterideeën implementeren
  3. Structurele customer journey-verbetering borgen

Blijf elke maand op de hoogte via onze nieuwsbrief