Corporate Moneyball – Hoe scout je waardevolle klanten o.b.v. Customer Lifetime Value?

7 August 2019By Robert Prenen

Klantwaarde Moneyball, het succesvol verfilmde boek van Billy Bean, beschrijft hoe een honkbalploeg, Oakland A’s, met weinig middelen succesvol is door op een andere manier naar data te kijken bij het scouten van spelers. Hoe kunnen bedrijven learnings halen uit de slimmigheden van Billy Bean? Hoe kunnen bedrijven de juiste (waardevolle) klanten scouten zoals Billy zijn spelers? Door middel van goed naar je eigen, goede, klanten te kijken, en op zoek te gaan naar klanten die daar op lijken. Look-a-like analyses dus.  Billy Bean keek naar spelers op een andere manier. Op welke andere manier moeten wij naar onze klanten Lees verder

K2 MARKETING AUTOMATION JOURNEY – Making use of your communication channels

26 July 2019By Marianela Queme

Marketing automation across multiple channels As marketing automation evolves, email marketing is becoming less and less one of the main channels to get your message across to your customers. Making the inclusion of different channels is vital to any marketing campaign. Think of email marketing as the preferred channel but slowly becoming the “Graham Bell communication device” of marketing. Marketing communication needs to evolve, become more efficient and reach more audiences through diverse (multi-)channels.  Getting your message across It’s important to use marketing automation to get your message across many channels as you think relevant to your campaigns. Even important Lees verder

Wat is Datagedreven Marketing ook alweer?

17 July 2019By Ruud De Bruijn

Wat is datagedreven marketing? Je hoort en leest de laatste tijd weer vaker over datagedreven marketing of in het Engels: datadriven marketing. Omdat ik hier al vele jaren mee bezig ben, vroeg ik mijzelf af wat dit nu eigenlijk betekent. Je kent het wel, je doet iets al jaren zonder dat je exact weet wat het betekent, qua definitie bedoel ik.  Een korte, maar zeker niet volledige, omschrijving van wat data-gedreven marketing is en doet: datagedreven marketing is een proces waarbij marketeers inzichten krijgen en trends herkennen verwerven door diepgaande analyse op basis data.  Aldus de vrije vertaling van de Lees verder

K2’s 2019 Summer Meetup!!

12 July 2019By Marianela Queme

It’s not all work at K2 Marketing, we also know how to have a bit of fun. And we do so by combining a brainstorming of great ideas with a few dishes we all share and enjoy. Obviously the resulting conversations that come out of a mash up like this is always very interesting. Like feedback from Robert about working with agile groups, or RJ’s expert talks about customer experience. It’s a great way to share our knowledge and to learn from each other.One of the most important aspects is bonding as co-workers and making our working environment a fun Lees verder

Marketing Automation ‘Maturity’ sessie

28 June 2019By Arnout Kelderman

Afgelopen dinsdag 26 juni 2019 hebben wij voor Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO) de sessie over Marketing Automation ‘Maturity’ begeleid. De middagvoorzitter was K2-er Ruud de Bruijn en wij hadden vanuit ons klanten netwerk Coen Wiers van Rabobank gevraagd om te delen waar zij staan qua ‘Maturity’ van Marketing Automation. Een interessante en inzichtelijke sessie waarbij, vanuit onze partner Oracle, Alex Ballering als spreker een verhaal vertelde over Benu Apotheken. Het contrast qua ‘Maturity’ was interessant om te zien. Twee grote bedrijven en beide in een totaal andere fase van ‘Maturity’. Wij gaan in de toekomst meer sessies organiseren over Lees verder

Customer & Marketing Executive Talks – Sessie 1

19 June 2019By Arnout Kelderman

Met trots kan ik melden dat wij samen met Oracle de eerste sessie van de Customer & Marketing Executive Talks hebben georganiseerd. Het thema van deze CME Talk was “Strategische klantfocus in een Agile tijdperk”. Hierbij heeft Dorkas Koenen (CMO Rabobank) de Agile transitie toegelicht die zij binnen de Rabobank nu meemaken en welke gevolgen deze heeft voor het Chapter Marketing. Daarna heeft Rien Brus (Global VP Customer Strategy Aegon) verteld over de ontwikkelingen binnen Aegon waarbij een traditioneel productgerichte organisatie veranderd in een organisatie met een strategische klantfocus. Het event is door de deelnemers als zeer positief ervaren. De kleine setting heeft erg uitgenodigd om te sparren en in Lees verder

Oracle’s Autonomous Database Cloud oplossing; zeker (g)een moeilijk verhaal?

14 May 2019By Ruud De Bruijn

Wij kennen allemaal Oracle. Door sommige verguisd, door andere op handen gedragen. Bekend van zijn DataWareHouses (DWH). Gedacht wordt dat dit altijd zware machines (en duur) on-premise zijn. Dat hoeft dus niet. En het mooie is; je hoeft niet een ervaren database administrator te zijn om de DWH in te richten met Oracle’s Autonomous Database Cloud. Wat is een autonomous database? Een autonome database is een clouddatabase die gebruikmaakt van machine learning om de menselijke arbeid die normaal nodig is voor database-afstemming, beveiliging, back-ups, updates en andere routinematige beheertaken en traditioneel wordt uitgevoerd door databasebeheerders (DBA’s) uit te bannen. Volgens Lees verder

Oude wetten blijven gelden

14 May 2019By Robert-Jan Van Nievelt

De lente is begonnen! Tijd voor groei en bloei. Een cyclus die ieder jaar hetzelfde is. Zo lijkt het met sommige marketing wetten ook. Één van die wetten is de 80/20 regel van een klanten database: 80% van de omzet komt van 20% van de klanten. Voor mij is Jay Curry de man die deze regel heeft uitgevonden. Alweer ruim 25 lentes geleden heb ik hem mogen ontmoeten op zijn kantoor in Amsterdam. Wat een baanbrekend werk heeft hij voor customer marketing verricht. Veel van zijn ‘wetten’ zijn nog altijd geldig en zijn zelfs nog meer actueel dan toen, aangezien Lees verder

K2 Marketing Automation Journey – A month into building the K2 Marketing Automation Cloud

15 April 2019By Marianela Queme

It’s been just over a month since I started working at K2 Marketing where I was invited to join them as their Technical Lead and Mautic expert. During this month, I have been assigned to work with Mautic related projects and also setting up a SaaS solution based on Mautic to create and build the K2 Marketing Automation Cloud. As you may know K2 is made up of extremely talented marketeers with vast experience and endless knowledge. Many of the tools they work with are well known in the marketing world and have been built to address complex marketing scenarios Lees verder