Home  /  Marketingadvies  /  Marketing automation  /  Voorbereiding

Voorbereiding

Proefklimmen organiseren we tijdens een Marketing Automation Workshop op maat. Met elkaar zetten we praktijkgerichte stappen, die direct resulteren in kennis over de route en een aantal quick wins.

Dan is er nog de architectuur. Welke systemen zijn er? Hoe moeten die samenwerken? Hoe richt u dat in? We maken dat zeer inzichtelijk met een architectuurplaat, onze ‘Data Eco Systeem Analyse’. In één oogopslag ziet u de huidige en gewenste situatie. Een handige en effectieve tool voor iedereen die bij het Marketing Automation vraagstuk betrokken is.

Samen volgen we een high level stappenplan om te komen tot het Marketing Automation Plan:

  • Doelstellingen voor Marketing Automation
  • Persona’s
  • Lead Scoring
  • Contactstrategie
  • Organisatie
  • Bijsturing & optimalisatie

Met de uitkomsten van alle onderdelen kunt u direct aan de slag. Zo ziet u hoe u de organisatie rondom Marketing Automation effectief moet inrichten. Maar ook welke operationele werkzaamheden er op af komen en hoe u deze kunt invullen.