Klanttevredenheid omhoog tegen lagere kosten

CorporatieNL Woon Event - 02/10/18

Hogere klanttevredenheid

Klanttevredenheid omhoog en kosten omlaag met kanaalsturing: kan dat?

Woningcorporaties hebben met vele typen klanten te maken. Jonge gezinnen, bejaarden, verwarde mensen, mensen met beperkingen, etc. Hoe ga je daar als woningcorporatie mee om? 1 vorm van klantbediening voor alle klanten is onmogelijk gezien de grote verscheidenheid. Hoe kun je voor de belangrijkste klantgroepen toch maatwerk maken tegen beheersbare kosten met als doel om de klanttevredenheid te verhogen tegen lagere kosten?

Hoe?

Het begint ermee door je klant goed te leren kennen. Zijn er klanten met overeenkomstige gedragskenmerken die zijn te clusteren tot klantgroepen? En hoe kijkt zo’n klantgroep aan tegen wonen en de wooncorporatie? Verwachten ze veel of juist weinig contact, welke ‘tone of voice’ past het beste bij ze en welke klantgroepen willen nu juist wel én juist niet online worden bediend? Deze informatie geeft input voor de klantreizen en daarmee de klantbediening. Hoe loopt een klantreis voor een Zelfredzame klant, en hoe voor een minder Zelfredzame klant? Door kortcyclische verbeteringen toe te passen in de klantreis wordt niet alleen geleerd van klanten, maar wordt ook de organisatie verder ontwikkeld in klantgerichtheid en ontwikkelsnelheid.

Kom in actie en ga 2 oktober naar het Woon Event van CorporatieNL in Amsterdam

K2 Marketing nodigt je graag uit om te komen naar het CorporatieNL Woon Event op dinsdag 2 oktober in de Architecten Showroom Amsterdam, Pedro de Medinalaan 1 te Amsterdam. K2 Marketing verzorgt op dit event een parellelsessie over de Klantgerichte Corporatie.

Dankzij de samenwerking met CorporatieNL kan K2 Marketing de kaarten nu gratis aanbieden!

Ga naar https://www.corporatienl.nl/inschrijven/?training_id=3546 en voer code ‘WEvrijK2’ in bij het opmerkingenveld. Je zult dan snel een bevestiging ontvangen van je komst naar het woonevent.

Andere onderwerpen op 2 oktober 2018

Naast een workshop met K2 Marketing komen er nog divers andere onderwerpen aan bod. Zoals:
✓ Innovatieplein. Corporaties zullen bewoners steeds meer moeten helpen met de volgende aspecten: veiligheid, comfort, gezondheid en betaalbaarheid . De slimme innovaties die je tijdens je bezoek aan het Innovatieplein tegenkomt, kunnen vandaag de dag al helpen.
✓ Keynote spreker. Luister naar keynote spreker Hester van Buren, voorzitter Raad van Bestuur Rochdale, over Goed wonen: een professionele uitdaging
Kijk voor het hele programma op: https://www.corporatienl.nl/events-trainingen/woon-event/

Leer van praktijkcases

K2 Marketing heeft het afgelopen jaar meerdere woningcorporaties begeleid naar meer klantgerichtheid door het ontwikkelen van kanaalsturing, klantgroepen en klantreizen. Indien je daar meer over wilt te weten komen, neem dan contact op met onze senior consultant Robert-Jan van Nievelt (robertjan.van.nievelt@k2marketing.nl).