Klantcase

Sizo
Home  /  Onze klanten  /  Klantcase – Sizo

De vraag:
Sizo is één van de grootste spelers in de markt op het gebied van B2B marketing intelligence oplossingen. Het is hun ambitie om de dienstverlening nog verder te professionaliseren. Daarom roepen ze onze hulp in bij het maken van ‘Klant look-a-like modellen’. Met die modellen willen ze de beste prospects kunnen selecteren voor hun klanten.

De uitdaging:
Bouw een voorspellend model voor leadgeneratie. Gebruik daarvoor de huidige klantinformatie, in combinatie met Sizo database gegevens.

De klim:
Structuur, kennis van zaken, samenwerking en daadkracht… dat waren de sleutelwoorden tijdens deze klus. We zijn gestart met datamanipulatie. Welke data zijn er, welke zijn bruikbaar en hoe kunnen we die inzetten voor voorspelmodellen? Puzzelen, schiften en verrijken …. in SAS Enterprise Miner. Een hele klus, vooral omdat we dit deden voor meerdere klanten van Sizo in verschillende branches. Maar vooral een uitdaging!

“Sizo Solutions timmert hard aan de B2B-weg in Nederland en is nu ook op de Belgische markt actief. Samen hebben we een knap staaltje werk afgeleverd. Het was een boeiende en succesvolle expeditie, mede dankzij de expertise van de gepassioneerde Sizo business consultants.”

Ruud de Bruijn
Ruud de Bruijn, partner K2 Marketing

De modellen hebben we vervolgens gebruikt voor het uitscoren op de database van Sizo om zo de leadgeneratie te kunnen toepassen. Het resultaat: hot leads voor diverse klanten van Sizo met de hoogste responsekans. De hele aanpak en alle uitkomsten hebben we in een presentatie vastgelegd, zodat Sizo precies weet hoe de voorspelmodellen tot stand zijn gekomen. Daardoor kunnen zij deze klim probleemloos weer doen met nieuwe opdrachtgevers.

Meer weten over deze case en over Marketing Intelligence? Ruud vertelt graag zelf alle ins en outs over deze opdracht. Neem via onderstaande button contact met hem op.
Meer info over deze case

“K2 Marketing heeft Sizo geholpen op het moment dat er dringend extra capaciteit nodig was om de sterke groei die Sizo doormaakt mede te ondersteunen. Het was fijn dat K2 Marketing de flexibiliteit in up- en downscaling kon bieden die wij op dat moment nodig hadden.”

Vincent de Pooter
Vincent de Pooter, Directeur Marketing en Consulting