Klantcase

LOI
Home  /  Onze klanten  /  Klantcase – LOI

De vraag:
LOI is op zoek naar een marketingapplicatie om inkomende en uitgaande klantcontacten optimaal te managen. De bestaande tooling is daarvoor niet toereikend. Voorwaarde is dat de nieuwe applicatie een goede fit heeft met de huidige architectuur.

De uitdaging:

  • Inventariseer de eisen en wensen waaraan de nieuwe applicatie moet voldoen, in combinatie met de bestaande architectuur.
  • Ondersteun LOI bij het maken van de juiste keuze uit geselecteerde aanbieders.
  • Begeleid LOI bij de succesvolle ingebruikname van de applicatie.

De klim:
We zijn natuurlijk niet direct aan de klim begonnen. Eerst de route in kaart brengen met onze Data Eco-Systeem Analyse. Een handige en effectieve tool die veel inzicht geeft in de huidige situatie en tot menige discussie over het vervolg heeft geleid. Aan deze inzichten hebben we de gewenste situatie toegevoegd. En dan komt de selectie van de applicatie om de hoek kijken. Een belangrijke keuze, want het moet straks allemaal wel probleemloos draaien. Daarbij gaan we niet over een nacht ijs.

“Echt een boeiende beklimming! De uitdaging lag in het advies over de juiste tool in relatie tot alle systemen en ambities die LOI heeft. En dat is perfect gelukt.”

Arnout Kelderman
Arnout Kelderman, Partner K2 Marketing

Ons effectieve stappenplan voor pakketselectie heeft zich ook bij LOI opnieuw bewezen. De keuze viel op Selligent. Maar een pakketselectie is pas geslaagd als de software naar tevredenheid draait. Daarom hebben we de ingebruikname intensief begeleid, als brug en buffer tussen LOI en de uitvoerder. Dankzij onze inhoudelijke kennis en projectmanagement skills hebben we samen de vlag op de top kunnen plaatsen.

Het resultaat: LOI beschikt nu over een platform dat alle gewenste klantcontacten mogelijk maakt en ook registreert. Er is een uniek klantbeeld, een ‘single source of truth’. Dit biedt de marketingafdeling volop mogelijkheden.

“K2 Marketing heeft ons met haar uitgebreide en hands-on expertise uitstekend geholpen in zowel het uitdenken als bij het implementeren van onze CRM strategie.”

Jos van Eyken
Jos van Eyken, Commercieel Directeur LOI