Klantcase

Kras Reizen
Home  /  Onze klanten  /  Klantcase – Kras

De vraag:
Reisorganisatie Kras wil CRM professionaliseren en heeft tegelijkertijd behoefte aan een interim marketinggids voor een jaar, die verantwoordelijk is voor 4 subafdelingen binnen marketing (25 FTe): een centrale afdeling met campagnemarketeers & analisten, online marketing, de websites en de studio.

De uitdaging:
• Begeleid de samenvoeging van de 4 subafdelingen tot 1 geheel
• Optimaliseer het campagnemanagementproces
• Verbeter de verkoopresultaten door een effectievere, gecombineerde inzet van offline & online media.

De klim:
Het was een pittige route, maar door hechte samenwerking bereikten we het doel binnen de gestelde tijd. De samengevoegde marketingafdeling is nu volledig operationeel en alle posities zijn ingevuld. Nieuwe werkwijzen zorgen ervoor dat alle marketingmedewerkers veel efficiënter met elkaar samenwerken. Met elkaar is het ook gelukt om het campagnemanagementproces in verbeterde vorm uit te rollen.

“Wat is Kras is een inspirerend bedrijf met een mooi product! Een genot om samen te werken met leergierige medewerkers die meedenken en openstaan voor verandering en verbetering. Dankzij hun inzet en het stevige marketingbudget is deze expeditie zeer geslaagd afgerond.”

Lode Broekman
Lode Broekman, Expeditieleider K2 Marketing

Tijdens de verbouwing ging de verkoop gewoon door, dat vergde veel van alle betrokkenen. Doordat iedereen de schouders eronder zette, kwam het einddoel steeds dichterbij. En dat motiveerde enorm. We maakten flinke stappen vooruit, vooral met e-mail marketing en SEA: meer testen, beter segmenteren, voortdurend optimaliseren, maar ook sommige activiteiten niet meer doen.

De uitkomsten van Customer Journey Mapping zijn gebruikt om de online sales funnel aan te passen. De bezoeker krijgt op een aantal punten betere ondersteuning, met als doel om de interesse aan te wakkeren en tot sales te komen.

Meer weten over deze case? Lode vertelt graag zelf alle ins en outs over deze opdracht. Neem via onderstaande button contact met hem op.
Meer info over deze case

“K2 Marketing heeft een fantastische job voor ons gedaan in een relatief korte tijd. Ze weten precies waar ze mee bezig zijn en weten ook alle betrokken medewerkers te motiveren.”

Marianne Romeijn
Marianne Romeijn, Directeur, Kras