Manager Customer Intelligence

(Meewerkend voorman)

Manager Customer Intelligence (meewerkend voorman)

Waar ga je werken:

De afdeling Customer Intelligence is het klantkenniscentrum voor zowel Energie als Telecom. Klant-, markt- en concurrentiegegevens worden omgezet in inzichten die worden vertaald in aanbevelingen voor behoud en werving van klanten. Het doel is het verhogen van klantwaarde, omgezet in de ‘juiste acties’ naar (toekomstige en voormalige) klanten, altijd monitorend op waarde en succesratio. De inrichting van het team geeft invulling aan een randvoorwaarde om fact-based te kunnen sturen. Locatie is in Zuiden-westen van Nederland.

Wat ga je doen:

  • Geeft leiding aan de afdeling (7,7 FTE) en draagt zorg voor persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling van de teamleden;
  • Ondersteunt en adviseert gevraagd en ongevraagd de afdelingen Energie en Telecom op basis van inzichten uit klant-, markt- en concurrentiegegevens, imago-, reputatie- en medewerkers tevredenheidsonderzoek;
  • Doet dat op basis van marktonderzoek, markt- en concurrentie analyse en data analyse aan interne opdrachtgevers als directie, teamleads en marketeers en is hiermee verantwoordelijk voor:
    • Het vastleggen/verrijken van gegevens over de klant, markt, concurrent, o.a. door middel van marktonderzoek, markt- en concurrentiegegevens en het door ontwikkelen van de Customer Intelligence Database;
    • Het ontwikkelen van klant-/marktinzichten op basis van deze gegevens;
    • Het ontwikkelen van segmentaties en voorspelmodellen;
    • Het geven van advies/aanbevelingen over de juiste acties/activiteiten op basis van deze inzichten, segmentaties en voorspelmodellen;
    • Het (helpen) uitvoeren van acties/activiteiten richting de klant;
    • Het vastleggen en delen van resultaten van deze acties/activiteiten en deze omzetten in nieuwe klantinzichten;
  • Is betrokken bij organisatie en strategie van de afdeling Energie.

Welk opleidings- en denkniveau heb je:

  • Afgeronde master opleiding in de richting van Marketing Management, Econometrie of Bedrijfskunde;

Welke bagage neem je mee:

    • Minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van database marketing, marketing intelligence, data analyse, marktonderzoek in een commerciële omgeving;
    • Drie tot tien jaar relevante werkervaring; in het vakgebied Analytics en/of Data science;
    • Minimaal 2 jaar ervaring als teamleider.
    • Ervaring in data processing technologieën SQL, Hadoop, Python;
    • Ervaring met tools als SAS, R / S+, IBM SPSS
    • Kennis van modellen, algoritmen en werkwijzen zoals data mining, cluster & netwerk analyse, predictive modeling.

    Verder ben je een communicatief vaardige manager die zijn of haar medewerkers kan coachen en motiveren. Jij weet het beste uit je medewerkers te halen. Je voelt je verantwoordelijk voor het behalen van de afdelingsdoelstellingen en resultaten, waarbij je altijd uitgaat van een hoog kwaliteitsniveau. Daarbij is het belangrijk dat je beslissingen durft te nemen. Daarnaast toon je initiatief en signaleer je tijdig problemen of afwijkingen.

    Wat bieden zij je:
    Ze bieden je uitstekende arbeidsvoorwaarden zoals een collectieve ziektekostenverzekering en aantrekkelijke korting op bijvoorbeeld de abonnementskosten van jouw fitnessclub. Met jouw Benefit Budget bepaal je zelf hoe je je arbeidsvoorwaarden inzet. Ook zijn er volop ontwikkelmogelijkheden binnen de organisatie. Verder is er een 4,5% eindejaarsuitkering en vakantietoeslag.

    Jouw next action:
    Wanneer je vindt dat je zeker voor deze uitdagende job in aanmerking wilt komen, mail dan je CV met je bruto jaarsalaris wens (incl. vakantietoeslag), sterke motivatie en wanneer je beschikbaar bent, naar ruud@k2marketing.nl