Op De Hoogte

Programmatic marketing: zo maakt u de juiste start De juiste marketingboodschappen en een op maat gesneden customer experience, gedurende de gehele klantreis. Programmatic marketing is de ‘heilige graal’ voor de moderne marketeer. Maar zonder goede basis is de klim naar de top te steil, zo niet onmogelijk. Hoe legt u de juiste fundering voor succes? Wat is programmatic marketing? Klanten geven allerlei voor marketeers bruikbare signalen af. Met de aankoop van een racefiets zeggen ze

Read More

Voor een adviesbureau maakt de eigen website een essentieel onderdeel uit van de communicatiemix. Het product van een adviesbureau is kennis. Dat product is niet tastbaar, vrijwel alles wordt bepaald in het contact tussen mensen aan tafel. Maar voordat die tafel bereikt wordt door de betrokken mensen, is er eerst online contact. Hierin moet de inhoud van de website het vertrouwen geven om het gesprek aan te gaan met het adviesbureau. Hoe staat het met de

Read More

Marketing technologie: door de bomen het bos niet meer zien Jaarlijks wordt er een overzicht gemaakt van aanbieders van Marketing Technologie software. In zes jaar tijd is dit overzicht van zo’n 150 aanbieders (2011) naar zo’n 5000 aanbieders (2017) gegroeid. Voor organisaties is het steeds moeilijker om in dit speelveld de juiste keuzes te maken qua tooling. Wat hebben wij nodig en waarom? Welke alternatieven zijn er? Iedereen kent de verwijzing naar ‘de Ferrari waar

Read More

Marketing automation: zonder basiskamp haalt u de top niet Goed uitgevoerde marketing automation is een effectieve klanten- en omzetmachine. Maar door de veelheid aan tools en touchpoints raken veel organisaties het overzicht al snel kwijt. En daarmee gaan ook de benefits van de investeringen en inspanningen verloren. Daar valt gelukkig wat aan te doen. Wie zijn prospect of klant door en door kent, kan zijn marketingactiviteiten via marketing automation naadloos aansluiten op hun behoeften. De

Read More

Hoe staat online marketing ervoor vandaag de dag? Dat is de vraag die elk jaar wordt beantwoord in het Marketingfacts Jaarboek. Voor het twaalfde jaar op rij geeft het boek het meest actuele overzicht van de stand van zaken in online marketing in Nederland aan de hand van statistieken, cijfers, inspirerende voorbeelden en best practices. Dankzij de inbreng van 30 experts (waaronder diverse mensen uit het K2 Marketing Netwerk) is het Jaarboek een niet te

Read More

Open Source Marketing Software Aan tools op het gebied van marketing technologie en marketing automation geen gebrek. Je CRM-systeem, het CMS achter je website, social mediakanalen, e-mailtool, Google Analytics, datamining tools die patronen in je datasets herkennen… Allemaal geven ze je inzicht in data, processen en prestaties. Deze marketingtools en – systemen worden steeds gebruiksvriendelijker. Maar kies je daarin nu voor een betaalde applicatie of voor open source software? Deze laatste categorie software is software

Read More

Robert-Jan van Nievelt is toegetreden tot het team van K2 Marketing. In de rol van Senior Marketing & CRM Consultant zal Van Nievelt zich vooral richten op de verdere ontwikkeling en verkoop van de CRM & Marketingadvies activiteiten van het bureau. De afgelopen jaren werkte Robert-Jan van Nievelt als Senior Marketing Manager bij Terberg Leasing en als Manager Marketing & Fundraising bij Cordaid. Met ingang van 1 februari 2017 heeft Van Nievelt zich aangesloten bij

Read More