Op De Hoogte

Stappenplan: zo verbetert u als woningcorporatie de kanaalsturing (2) Met een slimme inzet van data en technologie kunnen woningcorporaties hun kanaalsturing enorm verbeteren en de efficiëntie van klantvraagafwikkeling verhogen. Maar dat vereist wel een strak ingerichte organisatie en een uitgedachte aanpak. (Dit is een vervolg op ‘Zo verbetert u als woningcorporatie de kanaalsturing (1)’ ) Het verbeteren van de dienstverlening start met een grondige inventarisatie van het klantenbestand en het vormgeven van de gewenste klantreizen.

Read More

Zo stelt de Belastingdienst de klant centraal Bij de Belastingdienst moest het roer om. Burgers zijn geen belastingbetalers, maar klanten. Daar past een klantgerichte houding bij. Inclusief uitgekiende ‘customer journeys’ die gericht zijn op een zo soepel mogelijk aangifteproces voor de verschillende doelgroepen. Hoe heeft de Belastingdienst die berg beklommen? De Belastingdienst heeft ieder jaar dezelfde taak: ervoor zorgen dat alle burgers (voor hun: de klant) en organisaties hun aangiften op tijd en zo volledig

Read More

Stappenplan: zo verbetert u als woningcorporatie de kanaalsturing Met een slimme inzet van data en webtechnologie kunnen woningcorporaties hun serviceverlening enorm verbeteren en de efficiëntie van klantvraagafwikkeling verhogen. Maar dat vereist wel een strak ingerichte organisatie en een uitgedachte aanpak van een woningcorporatie. Digitale dienstverlening is in potentie een zegen voor woningcorporaties. Dagelijks zijn zij veel tijd kwijt aan vragen en verzoeken rondom bijvoorbeeld het vervangen van lekkende kranen, kapotte toiletten of verstopte dakgoten. Een

Read More

KNIME: het aangewezen grafische analytics platform U heeft ervoor gekozen om uw data-analyse voortaan te baseren op een grafische workflow omgeving. Grafische analytics: een goede keuze, maar wat nu? K2 Marketing heeft in ieder geval erg goede ervaringen met KNIME, en wel om deze 8 redenen. Dit blog over KNIME is een vervolg op ‘De 7 voordelen van workflowgebaseerde analytics’ . Beide artikelen zijn gebundeld in een whitepaper. Dit document is hier te downloaden. Een

Read More

Programmeertaal R en scriptingtaal Python zijn de afgelopen paar jaar verworden tot heilige huisjes in de wereld van analytics. Grafische, workflowgebaseerde analyticsplatforms zijn in deze wereld  ondergesneeuwd geraakt en staan in de schaduw van hun codegebaseerde alternatieven. Naar mijn mening onterecht, want in veel gevallen is een grafisch workflowplatform een betere keuze.   Dit blog over is  het eerste deel van een tweeluik over open source analytics. Beide artikelen zijn gebundeld in een whitepaper. Dit

Read More

Programmatic marketing: zo maakt u de juiste start De juiste marketingboodschappen en een op maat gesneden customer experience, gedurende de gehele klantreis. Programmatic marketing is de ‘heilige graal’ voor de moderne marketeer. Maar zonder goede basis is de klim naar de top te steil, zo niet onmogelijk. Hoe legt u de juiste fundering voor succes? Wat is programmatic marketing? Klanten geven allerlei voor marketeers bruikbare signalen af. Met de aankoop van een racefiets zeggen ze

Read More

Voor een adviesbureau maakt de eigen website een essentieel onderdeel uit van de communicatiemix. Het product van een adviesbureau is kennis. Dat product is niet tastbaar, vrijwel alles wordt bepaald in het contact tussen mensen aan tafel. Maar voordat die tafel bereikt wordt door de betrokken mensen, is er eerst online contact. Hierin moet de inhoud van de website het vertrouwen geven om het gesprek aan te gaan met het adviesbureau. Hoe staat het met de

Read More

Marketing technologie: door de bomen het bos niet meer zien Jaarlijks wordt er een overzicht gemaakt van aanbieders van Marketing Technologie software. In zes jaar tijd is dit overzicht van zo’n 150 aanbieders (2011) naar zo’n 5000 aanbieders (2017) gegroeid. Voor organisaties is het steeds moeilijker om in dit speelveld de juiste keuzes te maken qua tooling. Wat hebben wij nodig en waarom? Welke alternatieven zijn er? Iedereen kent de verwijzing naar ‘de Ferrari waar

Read More

Marketing automation: zonder basiskamp haalt u de top niet Goed uitgevoerde marketing automation is een effectieve klanten- en omzetmachine. Maar door de veelheid aan tools en touchpoints raken veel organisaties het overzicht al snel kwijt. En daarmee gaan ook de benefits van de investeringen en inspanningen verloren. Daar valt gelukkig wat aan te doen. Wie zijn prospect of klant door en door kent, kan zijn marketingactiviteiten via marketing automation naadloos aansluiten op hun behoeften. De

Read More

Hoe staat online marketing ervoor vandaag de dag? Dat is de vraag die elk jaar wordt beantwoord in het Marketingfacts Jaarboek. Voor het twaalfde jaar op rij geeft het boek het meest actuele overzicht van de stand van zaken in online marketing in Nederland aan de hand van statistieken, cijfers, inspirerende voorbeelden en best practices. Dankzij de inbreng van 30 experts (waaronder diverse mensen uit het K2 Marketing Netwerk) is het Jaarboek een niet te

Read More