Marketingfacts Jaarboek 2017-2018

By Lode Broekman 2 jaar agoNo Comments
Home  /  customer journey  /  Marketingfacts Jaarboek 2017-2018

Hoe staat online marketing ervoor vandaag de dag? Dat is de vraag die elk jaar wordt beantwoord in het Marketingfacts Jaarboek. Voor het twaalfde jaar op rij geeft het boek het meest actuele overzicht van de stand van zaken in online marketing in Nederland aan de hand van statistieken, cijfers, inspirerende voorbeelden en best practices. Dankzij de inbreng van 30 experts (waaronder diverse mensen uit het K2 Marketing Netwerk) is het Jaarboek een niet te missen lees- en naslagwerk voor marketingprofessionals én -studenten.

marketingfacts_jaarboekHet Marketingfacts Jaarboek behandelt alle pijlers van online marketing. Daarnaast wordt in de nieuwe editie extra aandacht besteed aan de moderne marketingorganisatie en de inzet van analytics en voor topics als privacy & wetgeving, marketing automation en conversational commerce. Kortom: alles wat een (online) marketeer nodig heeft voor zijn of haar werk, komt aan bod.

Experts

Het doel van het Marketingfacts Jaarboek is de snelle ontwikkelingen in online marketing te beschrijven. Daartoe werd een beroep gedaan op liefst 30 experts met ervaring in uiteenlopende marketingdisciplines. Thomas van Manen, hoofdredacteur van Marketingfacts en samensteller van het Jaarboek: “De marketingwereld is redelijk hypegevoelig. De input van al die experts zorgt ervoor dat we uit de ‘marketingwaan van de dag’ stappen en laten zien wat er echt speelt, en hoe dat marketeers en de organisatie van marketing beïnvloedt.”  

Over de inhoud

Het Marketingfacts Jaarboek telt zo’n 400 pagina’s en behandelt de vele facetten van online marketing in 11 hoofdstukken – van analytics en marketing & strategie tot advertising en social media – en vijf hot topicsprivacy & wetgeving, e-commerce, marketing automation, conversational commerce en customer journey.

Het Marketingfacts Jaarboek 2017-2018 kost € 29,95 en is vanaf vandaag verkrijgbaar via http://marketingfactsjaarboek.nl/, bol.com, Managementboek en de boekhandel. Het verschijnt bovendien als e-book in de Google Play Store en de iBooks Store van Apple.

Aanbevelingen

  • “Wanneer je je bezighoudt met digital marketing in Nederland, is dit boek de broodnodige upgrade.” – Viktor van der Wijk, ceo bij Storm Digital
  • “Een must have voor iedere vakprofessional. Online marketing en de marketing van online – voor veel marketeers een veelkoppig monster – worden geduid, gestructureerd en toegelicht door de enige vaktitel die daarvoor de onbetwiste autoriteit heeft.” – Luuk Ros, manager content & business bij NIMA
  • “Net als bij gaming moet je in marketing alert en scherp blijven. Daar helpt het Marketingfacts Jaarboek bij. In dit boek vind je de laatste marketingcases en -cijfers voor iedereen die in de online- en marketingwereld werkzaam is.” – Roos van Vugt, founder en social media strateeg bij @Merkwerker
  • “Het Marketingfacts Jaarboek is een onmisbare bron van informatie, juist ook voor startende professionals. Verplicht op de boekenlijst!” – Gerard van Rijn, opleidingsmanager commerciële economie bij De Haagse Hogeschool
  • “Dit boek is een aanwinst voor studenten van communicatie- en marketingopleidingen en helpt studenten met het doorgronden van complexe digitale vraagstukken. Het boek is compleet, duidelijk, overzichtelijk en biedt actuele kennis over nieuwe technologieën.” – Ilja van Bree, docent opleiding communicatie bij HAN

Geen blog meer missen?
Schrijf je in voor ‘Op de Hoogte‘, de nieuwsbrief van K2 Marketing.

Categories:
  customer journey, database marketing, k2 marketing, marketing automation, marketingstrategie
this post was shared 0 times
 000
About

 Lode Broekman

  (58 articles)

Lode Broekman (1965) is een resultaatgerichte organisatieadviseur, met ruim 25 jaar ervaring in (online) marketing en communicatie. Hij is erkend Senior Marketing Professional (SMP). Hij staat bekend om zijn klantgerichte en pragmatische oplossingen en zijn boeiende presentaties. Kernwaarden: oog voor de beste oplossing voor de klant, resultaatgericht, collegiaal (teamspeler), stressbestendig, flexibel en zeer pragmatisch ingesteld. Hij heeft een voorliefde voor het vertalen van een concept naar de markt via interactieve marketing, campagnemanagement en CRM.

Leave a Reply

Your email address will not be published.