Een op vijf bedrijven voert analyses op big data uit

By Lode Broekman 2 jaar agoNo Comments
Home  /  database marketing  /  Een op vijf bedrijven voert analyses op big data uit

Van de bedrijven met minstens 10 werknemers voerde eenvijfde in 2015 analyses uit op big data. De helft van deze bedrijven liet een deel van dit werk uitvoeren door een ander bedrijf. Dit meldt het  CBS.

Big data-analyse gaat aan de ene kant om eigen datasets, afkomstig van bijvoorbeeld apparaten of sensoren van het bedrijf. Een op de elf analyseert deze data. Anderzijds voeren bedrijven ook analyses uit op big data­bronnen buiten het eigen bedrijf, zoals sociale media (10% van de bedrijven). Vooral in de informatie- en communicatiesector analyseren veel bedrijven big data: bijna een op de drie. Denk hierbij aan telecombedrijven. Ook veel verzekeraars doen dat. Van de reisbureaus voeren drie op de tien big data-analyses uit. Zij gebruiken vooral sociale media als bron. De transportsector richt zich vooral op big data over geografische locaties.

Van alle bedrijven voert 17% analyse uit met eigen medewerkers. Vooral in de telecombranche, bij verzekeraars en onder researchinstellingen zetten veel bedrijven eigen medewerkers hiervoor in. Van alle bedrijven liet een op de tien big data-analyses uitvoeren door derden. Zie voor volledig onderzoek https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/45/een-op-vijf-bedrijven-voert-analyses-op-big-data-uit

Categories:
  database marketing, k2, k2 marketing
this post was shared 0 times
 000
About

 Lode Broekman

  (58 articles)

Lode Broekman (1965) is een resultaatgerichte organisatieadviseur, met ruim 25 jaar ervaring in (online) marketing en communicatie. Hij is erkend Senior Marketing Professional (SMP). Hij staat bekend om zijn klantgerichte en pragmatische oplossingen en zijn boeiende presentaties. Kernwaarden: oog voor de beste oplossing voor de klant, resultaatgericht, collegiaal (teamspeler), stressbestendig, flexibel en zeer pragmatisch ingesteld. Hij heeft een voorliefde voor het vertalen van een concept naar de markt via interactieve marketing, campagnemanagement en CRM.

Leave a Reply

Your email address will not be published.